Obserwatorzy

sobota, 22 czerwca 2013

Ciasto na niedzielę

Dziś testowałam nowy dla mnie przepis na ciasto.
 Podobne już kiedyś piekłam ,ale tamto miało inne proporcje. To mi się bardzo podoba , dlatego, że z tego przepisu wychodzi duża blacha ,a ciasto nieźle wyrasta i nie opadają w nim owoce na samo dno. Przepis ma szerokie zastosowanie, ciasto można piec sezonowo z każdymi owocami.

Prawda ,że wygląda jak tkanina na patchworki ?;-)

Przepis dla zainteresowanych

Składniki:
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
3/4 szklanki oleju
3/4 szklanki mleka
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno, dodać cukier, dodać żółtka ,następnie olej, mleko. Na koniec dodać mąkę z proszkiem do pieczenia.Ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu, gdyż wszystkie składniki łączyłam mikserem. Ciasto wylewamy na blachę, na wierzch rzucamy jakieś owoce- ja dałam truskawki i rabarbar- sezonowo. Pieczemy ok 45min w temp 180 stopni



2 komentarze:

  1. Aż ślinka leci. Na pewno skorzystam z przepisu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, chętnych na pałaszowanie pewnie nie braknie;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze, zapraszam ponownie :-)