Obserwatorzy

niedziela, 6 października 2013

Sobotni kociołek

Wczoraj było tak pięknie ,że grzechem byłoby siedzieć w domu. Umyśliłam sobie ziemniaczki duszone na ognisku i ogólne porządki przed zimą w garażu, tyle tam wszystkiego latem się nawrzucało ;-) Już ostatni czas zrobić miejsce na autko, które mam nadzieję odebrać niebawem od mechanika ( czeka na wymianę silnika ), a rano już szyby trzeba skrobać.

Kociołek ;-)

 Składniki:
 
 
 No to przekładamy ;-)
i tak dalej....
Zamykamy wszystko kapustą.

I gotowe na ognisko ;-)
To już fotka po zdjęciu z ognia, pachniało megacudownie ;-)


Oczywiście nie pomyślałam zrobić fotki z ziemniakami na talerzu ,ale możecie się domyślać jak smakowicie wyglądały nie mówiąc o smaku , jeszcze w towarzystwie żurku do picia ;-)

Kiedy ziemniaczki dusiły się na ogniu, a garaż stawał się coraz bardziej użytkowy,do wiaderek żwawo wędrowały pigwy na nalewkę zimową ;-)
 W ogródku mam trzy gatunki pigwy, całkiem maleńki, średnie i  duże.  Jeśli się nie mylę ,to krzaki pigwowca ,a drzewa pigwy.  W tym roku nie było tych całkiem maleńkich u mnie ,ale pozostałe obrodziły bogato. Teraz muszą kilka dni poleżakować ,dla nabrania koloru i potem czeka mnie męka obierania i krojenia, ale czego nie robi się dla zdrowotności;-)

Na fotkach zaledwie mały fragment zbiorów.

 Owoce pigwowca
 Owoce pigwy

7 komentarzy:

  1. Ślinka cieknie na samą myśl o pieczonych Dziś widziałam, że kolejny weekend też ma być piękny więc wierzę im w ciemno i już nie mogę się doczekać 10 października zamknięcie sezonu i PIECZONE :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisałam 10 o nie chodziło o 12 :) Mam nadzieję, że udały Ci się porządki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli będzie w miarę słonecznie w następny weekend, planuję rower ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. SAME PYSZNOŚCI PRZYGOTOWAŁAŚ, ZNAM TEN SMAK, ALE BEZ DODATKU BURACZKÓW !. WIDZĘ, ŻE NIE PRÓŻNOWAŁAŚ - OWOCE PIGWY TO DUŻO WIT. C - POKROJONE I ZASYPANE CUKREM - PYCHA SOK DO HERBATKI NA ZIMOWE CHŁODY.
    CZY, ABY ZDĄŻYSZ DO PIĄTKU Z XXX - ami ? POZDRAWIAM -)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obrazek już prawie, prawie gotowy, dziś chcę go zawieść do oprawy ;-) wieczorem powklejam kilka zdjęć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ŚLICZNY TEN HAFTOWANY OBRAZEK - GRATULACJE ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja w tym roku przegapiłam pigwy, nie będzie soczku !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze, zapraszam ponownie :-)